ze sa na to uz nevyserem...

Středa Říjen 7 13:35:16 CEST 2015

Dne 7. října 2015 13:26 Ivan Kiss <Ivan.Kiss na novohrad.sk> napsal(a):

> Ja som mal kedysi v prijimacich testoch pre technikov aj otazku, ze aku
> hodnotu ma resistor oznaceny zltym, fialovym a cervenym pruzkom.
>
> Prevazna vacsina odpovedala, ze sa to da zistit podla tabulky, pohorsovali
> sa, ze chcem aby si drzali v hlave taketo veci .....
> Nasli sa jedinci, ktori z fleku povedali ze je to 4k7. Hned mi bolo jasne,
> ze ti chalani uz nieco zkonstruovali, zaspajkovali, ci pomerali na doskach.
>
> Takze ja som vobec nepozadoval, ze to musia vediet, ale dotvorilo mi to
> obraz o cloveku.

No vidíte, já jsem zkonstruoval a zaspájkoval kdeco, ale ty barevný kódy
odporů si taky nepamatuju. Možná jsem to kdysi i věděl, ale jak to člověk
nepoužívá, zapomene. Tak funguje lidský mozek. Když sahám do svých
šuplíkových zásob odporů, beru do ruky měřák. Tu kartičku s barevnými kódy
nemám (ale měl jsem) a stejně pak člověk dojede na to, že se rozhoduje,
jestli je to fialová nebo hnědá, červená nebo oranžová a z které strany to
vlastně má číst...

P.K.