ze sa na to uz nevyserem...

Středa Říjen 7 11:11:12 CEST 2015

Dne 7. října 2015 10:32 RV <vicek.radek na cpost.cz> napsal(a):

> Problem je, ze dnesni firmy baziruji na formalnim vzdelani a pokud i ne,
> tak zase odmitaji platit za skutecne odvadenou praci - delate na pozici VS
> za plat SS.

Já doufám, že jsou pořád firmy, které spíš zajímají odborné znalosti
získané praxí než nějaký diplom nebo maturitní vysvědčení. Do posledních
dvou zaměstnání jsem dělal jakýsi "přijímací test", případně jsem ukazoval
něco z minulého zaměstnání (fotky, schémata).

Na druhou stranu, byl jsem na pohovoru (pozice vývojář elektroniky v
automotive), kde bazírovali na teoretických znalostech, myslím, že jsem tu
o tom psal - chtěli po mě na papír z hlavy namalovat operační zesilovač,
což já neumím. Pikantní bylo, že si mě tam za rok pozvali znovu, na pohovor
na tu samou pozici ;) Nějak se tam vyměnila personalistka a nedostala údaje
od té předchozí, tak jsem tam přijel (mám to kousek), řekl jí "ale už jsem
tu byl před rokem a nechtěli jste mě, tak nevím, jaký má tento pohovor
smysl", což ji trochu rozhodilo, pak tam dokonce dorazil dokonce přímo ten
člověk, co mě před rokem odmítl (ten se na to už moc nepamatoval) a teď by
mě celkem bral, ale musel bych projít dalším kolem pohovoru, tak mi radil,
co se mám naučit (ten OZ myslím), abych prošel ;)

Jinak ještě k tomu bazírování na nepodstatných záležitostech - zažil jsem
to v bývalém zaměstnání, kde mě buzerovali (opravdu doslova) za nějakou
grafiku na výkrese než aby se zajímali, jestli jsem to z hlediska funkce
nakreslil správně. Později jsem pochopil, že to je asi nějaká interní
firemní politika, což se projevilo na výrobku určeném na veletrh v Německu
- bylo to barevné, modře to svítilo, mělo to bluetooth, ale nefungovalo to,
takže to byl hezky natřený kus železa, který z hlediska funkce neměl co
předvést. (Dvě velké rozvaděčové skříně pro elektrickou trakci.)

Jeden kamarád a bývalý kolega říká "věci zkurvené, barvou natřené, jsou
jako nové".

P.K.