Re: OT Zajímavá porucha zesilovače

Halen halen na seznam.cz
Sobota Říjen 3 18:46:06 CEST 2015

Pozor na hodnoty napětí na kondenzátorech. Já opravoval nějaký 25 let
starý zesík (TEAC) a měnil kondenzátory - 10000uF/50V. Zatímco původní
usměrňovací ve zdroji vydržely 25 let, tak nové pouze 1 rok. Měnil jsem
za kondenzátory se stejnou kapacitou a na stejné napětí. Potom jsem tam
dal kondezátory na 63V a byl klid. Na kondenzátorech bylo změřeno napětí
(50V). Nové kondenzátory to prostě nedaly. Původní v tomto režimu
přežily 25 let, nové ne.

Takže jestli mohu doporučit, dejte tam kondenzátory, které vydrží a
radši zvolit na vyšší napětí.

Honza