OT Nejsou ty diesely v os. autech proste uz moc zastarale?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Říjen 3 17:14:10 CEST 2015

Rovnoměrné rozptýlení paliva je skutečně omezující faktor. Bavil jsem se
o tom s člověkem z vývoje vstřikovacích čerpadel. Proto se používají čím dál
tím vyšší tlaky čerpadel, ale i tady jsou fyzikální limity. Při skutečně
vysokých
tlacích (bavíme se o tlacích třeba 2000 bar a výš) už se mění vlastnosti
nafty
a ta pak špatně hoří.

PL