OT Nejsou ty diesely v os. autech proste uz moc zastarale?

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pátek Říjen 2 17:43:13 CEST 2015

Asi máme každý na mysli jiného Paula Walkera. Mě Gůgl jako prvního našel
toho, co se zabil v Porscheti.

Ale to je asi jedno, oba jsou mrtví.

Spíš by mě zajímalo, jak to s těmi motory je. Tzn. zda v současnosti diesel
nabízí i nějaké jiné výhody, než jen levnější palivo.

PH

--------------------------
From: Zuffa Jan
Ale zhoriet v malom fiate kotkodakajuc sa minimalnou dovolenou rychlostou
na dialnici mi uz taky pozitok nepripada.

----------------------------
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Hudecek
Zabít se rychlou jízdou v Porsche Carrera mi tedy přijde jako jeden z těch
příjemnějších druhů smrti:-)

-------------------
From: Zuffa Jan
No moja paranoja sa ubera aj inym smerom.
Predstava ze skoncim ako Paul Walker ma nenadchyna.

------------------------------
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Hudecek
Jak tak sleduji věci okolo dieselů v autech, napadlo mě, že se už dostaly do
situace, jakoby po železnici jezdily parní lokomotivy s lapačem sazí a
odsiřovací jednotkou. Tzn. prostě se dnešní ekologické požadavky dostaly za
hranice rozumně využitelných technických možností malých dieselů.

Když je v lodi, nebo lokomotivě motor o výkonu v MW, není problém k němu
přidat i nějaké ekodoplňky, podobně, jako např. odprašnění a odsíření v
uhelné elektrárně. V autě mi to přijde ovšem trochu úlet.

Nebylo by nejlepším řešením, kdyby se prostě v EU snížila spotřební daň na
benzín?