OT Nejsou ty diesely v os. autech proste uz moc zastarale?

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Pátek Říjen 2 17:25:21 CEST 2015

No moja paranoja sa ubera aj inym smerom.
Predstava ze skoncim ako Paul Walker ma nenadchyna.

j.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Hudecek
Sent: Friday, October 02, 2015 5:15 PM
To: HW news
Subject: OT Nejsou ty diesely v os. autech proste uz moc zastarale?

Jak tak sleduji věci okolo dieselů v autech, napadlo mě, že se už dostaly do situace, jakoby po železnici jezdily parní lokomotivy s lapačem sazí a odsiřovací jednotkou. Tzn. prostě se dnešní ekologické požadavky dostaly za hranice rozumně využitelných technických možností malých dieselů.

Když je v lodi, nebo lokomotivě motor o výkonu v MW, není problém k němu přidat i nějaké ekodoplňky, podobně, jako např. odprašnění a odsíření v uhelné elektrárně. V autě mi to přijde ovšem trochu úlet.

Nebylo by nejlepším řešením, kdyby se prostě v EU snížila spotřební daň na benzín?

PH