Arduino a ILI9341

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pondělí Listopad 23 11:10:22 CET 2015

Diky za tip, uvidim, jak budou pracovat ty "vestavene" knihovny, pokud bych
to mel prepisovat (a ze se mi do toho fakt moc nechce), tak by ten 9 bit
prenos byla asi nejlepsi varianta. Ty Vase rychlosti jsou velmi prijemne...

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: "Tomáš Hamouz" <hamouz na divesoft.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Monday, November 23, 2015 8:51 AM
Subject: Re: Arduino a ILI9341

Používám ten kontrolér v práci, a dalo dost práce to rozběhat trochu
svižněji. Nikoli však na Arduinu, běží to na AT91SAM7S.

Největší zdržování je režie při přepínání command/data. Pokud máte
displej zapojený tak, že se používá samostatný signál C/D-, bude to
pomalé pořád. Musíte pokaždé počkat, až se odešle cmd, přepnout vývod
na data, pokračovat v odesílání.

Pokud Vám to nepřepisuje pozadí, tak do dělá dojem že ta knihovna vypisuje
jen foreground, tzn. musí pro každý bod posílat souřadnice  = další
zdržení (kontrolér neumí barvu "transparent"). Používám fonty definované
jako bitovou mapu foreground/background, takže se vždy přepíše celá
plocha zabraná znakem.

Aby šlo na odesílání používat DMA, tak mám displej připojený přes
čisté SPI a používám 9bitový přenos (1. bit je C/D- + 8 bitů data).
SPI běží na 24MHz.

Dosažená rychlost, měřená jako 1000 opakování operace a měřená 1ms
timerem:

CLS             64,6 ms      (vždy řádka 320px najednou)
znak 43*54px    11,4 ms      (po řádkách, 43px)
úhlopříčka       5,0 ms      (pro každý bod se posílají souřadnice)

Tomáš