Jak zacit s STM32?
Petr Labaj
labaj na volny.cz
Pátek Listopad 20 23:11:35 CET 2015
Existuje i Arduino pro STM32.
www.stm32duino.com
Na schovávání realizačních detailů je snad XXXduino ten největší odborník.
PL
************************************
Dne 20.11.2015 v 22:16 Pavel Kutina napsal(a):
> Zdravím,
>
> když už se tu rozebírají začátky s Freescale, měl bych podobný dotaz -
> jak začít s STM32?
>
> <krátká verze>
> Je někde návod, co na deset kliknutí stáhne nějaké předkonfigurované
> IDE tak, abych instalací nestrávil dva večery, ale po deseti minutách
> blikal LEDkou?
> </krátká verze>
>
> <dlouhá verze>
> Potřeboval bych návod pro úplné blbce: mám na stole destičky s
> STM32F103C8T6, k němu připojený čínský ST-Link. Píšu do toho v MikroE
> Pascalu, funguje to. Ale protože jsem byl poslední dobou okolnostmi (a
> možná i pohodlností) donucen napsat si něco pro Arduino, zjistil jsem,
> že se mi C začíná možná i trochu zamlouvat (a speciálně pro kolegu
> Weka - ano, tuším cosi o tom, že Arduinovské C je takové "C pro
> lenochy", to splňuju - neživí mne to).
>
> No a říkal jsem si, že by nebylo špatné zkusit si pro začátek s STM32
> alespoň zablikat diodou, ale v nějakém rozumném prostředí a právě v C.
> Existuje něco, co bude fungovat v podobném stylu, jako mé oblíbené
> nástroje, tedy stáhnu jeden balík, pak párkrát odkliknu Yes, spustím
> IDE, vytvořím projekt, vyberu procesor, otevřu main.c, napíšu šest
> řádků, odkliknu Build & Run - a zablikám diodou?
>
> To, na čem jsem se "zmlsal", tedy MikroE kompilátory a Arduino (je si
> to trochu podobné přístupem), je jednak konfigurace (viz postup výše),
> jednak kupodivu dokumentace. MikroE má v podstatě ke všem (přeloženým
> a bohužel "zamčeným", tedy bez zdrojáku) knihovnám většinou celkem
> slušné příklady, u Arduina je to složitější jen v tom, že se při tom
> jen musím ptát googlu. U "dospělého" C vidím X set možností, jak
> dosahnout téhož cíle, ovšem s tím, že návody jsou vzájemně
> nekompatibilní, neaktuální, každý si přilinkuje X dalších různých
> knihoven a začátečník se v tom ztratí, když mu to začne vyhatovat
> chyby v překladu u knihovny, o které do té doby netušil ani to, že
> existujem natožpak, že jí mí v projektu.
>
> Ted jsem si zkousel nainstalovat CooCox, našel jsem docela hezký návod
> pro blbce, přehledný step by step. Akorát tedy maličko neaktuální...
> Skončil jsem při vytváření projektu, jelikož jsem nepobral, co všechno
> (a hlavne proč) bych mel do projektu přidat, nakonec jsem vybral C
> library, cmsis core a STM32F10x_LD_STDLIB. Zkusil jsem Build prázdneho
> projektu, a protože si hraju v posteli na EEE901 (čas na hraní mám v
> posteli před spaním), trvalo to 32 vteřin (build nepříliš prázdného
> projektu u kompilátoru MikroE je v jednotkách vteřin na stejném
> železe, u Arduina je to kapku delší, ale snesitelné). V závěru jsem
> šel do preferences - a celý CooCox si bez varování ustlal... Fajn.
>
> Existuje někde kuchařka pro jakékoliv použitelné IDE (pro danou HW
> konfiguraci a pro Windows), která bude alespoň relativně aktuální,
> budou tam examply od blikání diodou až po práci s periferiemí a
> nestávím zbytek víkendu konfigurací?
>
> Možná mám špatný přístup, ale... začínal jsem na ZX-81. Začínal jsem
> tak, že jsem si vzal manuál a stránku po stránce přepisoval examply k
> jednotlivým příkazům a zkoumal, co který parametr mění a jak to
> využít. Pak jsem přešel ke Spectru, chvíli u Sharpu, potom k PC - a
> tam jsem zakotvil u Turbo Pascalu, který měl v helpu opět examply pro
> jednotlivé příkazy, tak jsem je bral jeden po druhém. Prakticky totéž
> jsem dělal v dalších jazycích (FoxPro, VisualBasic, Delphi a PHP) a
> podobně jsem se pak učil zacházet i s Mikropascalem nebo tím Arduinem.
>
> Nějak tak to asi dělá každý. Rád bych nějak nějak podobně rozlousknul
> to zatracený C pro ARM, ale kudy a jak?
>
> U mnou zmíněných jazyků mi to připadá, že dostanu krabici Lega a z ní
> si můžu složit, co potřebuju, bez ohledu na to, jestli aktuálně
> potřebuju složit tři kostičky, nebo tři tisíce.
>
> U C mám dojem, že sice potřebuju složit dohromady tři kostičky Lega,
> ale dostanu k dispozici akademickou knihovnu, hromadu písku a návod na
> výrobu lopatičky z plechovky od sardinek - s tím, že si samozřejmě
> můžu ty tři kostičky postupně vyrobit a ještě obdržím informaci, jak
> je to super, protože si je můžu udělat tak, jak sám chci. Hmmm.
> </dlouhá verze>
>
> Asi jsem se potřeboval vykecat z určité frustrace, ale kdyby někdo měl
> nějaký rozumný postup, tak pěkně prosím...
>
> Díky.
>
> Pavel Kutina
Další informace o konferenci Hw-list