Re: Nabíječka accu 18650.

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pátek Listopad 20 13:58:35 CET 2015

Když by se to mělo dělat pořádně, musely by k baterce vést 4 dráty, nebo by
dráty musely být silné a pak by tam musela být ještě pojistka. Když se dají
tenké, poslouží i místo pojistky, jenže když se přes ně nabíjí, úbytek
napětí způsobuje předčasné omezení proudu a velké zpomalení nabíjení. Tak se
používá to měření při pauzách.

Chvíli jsem uvažoval, že to taky použiju, ale nakonec jsem to zavrhnul. MJ.
jsem si vzpomněl na nabíjení NiMH v nějaké Nokii, která nabíjela mnoho hodin
a baterka skoro celou dobu topila víc, než když jsem jí připojil natvrdo na
5 V z PC a nabil za pár minut, praktikujíce ruční deltapeak s ampérmetrem:-)

PH

-------------------------
From: Martin Hanek
Problém bude v tom, že se měří napětí na akumulátoru při vypnutém
nabíjecím proudu a pak může docházet k přebíjení. Měřím to teď na svém
kusu nabíječky - vložil jsem nabitý 18650, cca 5 minut nabíjela při
napětí 4,20V a pak skončila.

Nevím proč se do těch akumulátorů skoro všichni snaží narvat to co jde
na úkor životnosti. Když jsem nedávno hledal IO pro nabíjení LiION, tak
třeba ze stovek typů u Seiko byla většina na 4,20V, některé na 4,30V.
Minimum jich bylo na 4,10V nebo 4,15V.

Předchozí verze 8 tento problém neměla:
http://lygte-info.dk/review/Review%20Charger%20ML-102%20V8.0%202015%20UK.html
a verze 7.1 byla ještě horší: