3D Tisk z PET.

Cihak na dkv.cd.cz Cihak na dkv.cd.cz
Pátek Listopad 20 12:01:43 CET 2015

Kelímek je vysoký 64mm a průměr vršku je 67mm. Průměr základny je 40mm. Mám ho tady u sebe :-). Ukazoval jsem ho vedle klukům v kanceláři. A to dopadlo tak že jsme nejdřív provedli test podle filmu Pelíšky :-) Švihnul jsem s tím o zem. Trefil jsem se na hranku podstavce. Na těch fotkách to není moc vidět ale je tam ostrý úhel - není to zaoblené. Ta hrana se asi o 1mm uštípla. Utrhlo se to ve vrstvách. To je myslím normální a očekávané. Potom jsme udělali test neprostupnosti kapalin, chemické odolnosti a zdravotní nezávadnosti. Kolega mi kalíšek naplnil jeho domácím výrobkem. Takže byl materiál PET důkladně otestován :-).

Právě proto že vím o těchto problémech s ABS zvolil jsem pro test tento tvar a byl jsem zvědavý jak to dopadne. Já jinak normálně tisknu z PLA. ABS jsem použil jen tam kde jsem potřeboval teplotní odolnost.

	Martin.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Petr Simek
Sent: Friday, November 20, 2015 11:38 AM
To: HW-news
Subject: Re: 3D Tisk z PET.

On Fri, 20 Nov 2015, Cihak na dkv.cd.cz wrote:

> O prodlouženém víkendu jsem se dokopal k tomu abych PET vyzkoušel.
> Protože jsem zrovna neměl k tisku nic užitečného namaloval jsem a
> vytiskl takový kelímek s tenkými stěnami. Řekl bych že se celkem
> potvrdily moje představy o tomto materiálu. Něco jsem k tomu napsal a
> udělal pár fotek. Kdo má zájem najde to na mých stránkách -
> http://ok1uga.nagano.cz/3d_ohlasy.htm .

Zajimave - jak byl ten kelimek vysoky ? Ja tisknul z ABS takovy oval
220x90mm, vysoky asi 90mm a steny tenke cca milimetr a dost jsem bojoval
s tim ze od urcite vysky se to trhalo. Jak uz tam nejde teplo od
podlozky tak se ty horni vrstvy smrstovaly a na mhoha mistech to
"lousklo" i kdyz jsem tam mel vyztuhy. Smrsteni toho ABSska je asi 0.75%
a to pri vetsich rozmerech skorepin dela problem.

Taky mam problem s tim drhnutim pri prejizdeni hlavy v te same vrstve
pres uz vytistene tenke casti. Chyba je ve sliceru ktery udela vnitrni
a vnejsi hranu a pak jeste dovnitr mackne vypln ale dava ji tam moc
takze vycuhuje nad ty krajove casti. Neprisel jsem na to jak to
omezit. Kdyz jsem upravil koeficient plneni tak to zmenilo i tisk
vostin na takove drobne (s temi ale problem neni) ale tu jednocarovou
vypln tenkych sten to neovlivnilo.