Freescale ARM - jak zacit

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Pátek Listopad 20 11:05:12 CET 2015

Většina zde již byla řečena, ale dovolím si trochu to doplnit. Přechod
na Cortex-M má smysl. Jednak ta cena je fakt dost dobrá i nehledě na
výkon. Pak se něco nového naučíte a to se neztratí.
Jako aplikační programátor nemusíte zase tak podrobně zkoumat vnitřnosti
jako to činí kolega wek i když to není úplně od věci. Na jednu stranu to
sice pomůže mnoho věcí lépe pochopit, ale co jsem si s tím zatím hrál,
proti 8-bitům to má o hodně víc výkonu takže zkoumat latence většinou
fakt není moc potřeba.
Ta 32-bit aritmetika je návyková - už by se mi nechtělo vracet se zpět k
8-bitům i když je to v C-čku dost jedno, ono se to nějak přeloží. Prostě
se mi v tom lépe dělá. Což může být i tím, že ty x51 a avr co jsem
používal neuměly ladění přes JTAG/SWD. Tohle "nahlížení do jádra" v
podstatě za běhu s připojenými periferiemi hodně pomůže.
O Kinetis jsem taky uvažoval, ale jak bylo řečeno, lidí co znají STM32
je tu daleko víc. Možná by bylo dobré pořídit si nějaký ten levný kit
STM32F0, ohmatat si na tom základní funkce a pak se teprve pustit do
něčeho jiného.
Máte výhodu, že např. gcc od té doby co jsem začínal s Cortex-M0
opravilo některé vlastnosti, které mi zpočátku mátly hlavu. Třeba
unaligned access.
Musíte se rozhodnout, kterou cestou se vydáte - zda použít komerční
nástroje, kde si vše naklikáte a budete doufat, že to bude chodit nebo
postupně prozkoumávat jak to uvnitř chodí s tím, že se patrně najde
někdo, kdo vám poradí když nebudete vědět jak dál. Pak si poradíte i s
dost divnými chybami, jen to bude déle trvat.
V podstatě, když do toho trochu proniknete, je to nakonec úplně prosté.
Periférie těch čipů vypadají složitě, ale ty základní funkce se dají
inicializovat zapsáním několika málo bitů do periferních registrů. Možná
o něco složitější než v avr, ale ne o moc. Obsluha přerušení je vlastně
jednodušší - je to prostá funkce v C, bez nějakých podivných atributů,
protože schování registrů zajistí přímo hardware. Jak psal wek, nedělá
to moc efektivně, ale nemusíte se o to starat.

Mrazík