presnost keramickych kondenzatorov vacsich kapacit

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Středa Listopad 18 11:49:43 CET 2015

Před pár dny jsem si v Digikey objednal 220 mikro, tak jsem zvědav co z toho
vznikne:-)

PH

---------------------------
From: Jan Waclawek

>Povedzte mi, Kefalin, co si predstavujete pod takym slovom "vyznamne
>predpatie"?

Toto je X7R na 16V a nie je to nejaky mrnavy 0603 ale ludskych 1206
(mimochodom je aj pomerne vysoky). Merak ma 0V DC 0.74V AC.

>U tychto "hustych" keramik (velka kapacita v malom objeme)
>sa v ramci rozsahu nominalnych pracovnych napati moze kapacita
>scvrknut aj na jednu patinu nominalnej hodnoty pri 0V.

Ja viem, ale este raz, toto je X7R. Uz roky na tento jav na tomto fore
upozornujem, vzdy ked niekto nadsene vykrikne ze ake obrovske kapacity v
akych malych objemoch teraz existuju.

>Povedal by som, ze tvoje merania su celkom dobre.

Ja by som to povedal tiez.

Mimochodom, tieto su nominalne 10%, CC1206KKX7R7BB105. Tiez viem, ze su
urcene na blokovanie a tam na par percentoch nezalezi.

Len tak cvicne som zo suplika vytiahol zopar 1uF tantalov roznych vyrobcov
(roznych farieb :-) ) a vsetky boli 1000+-50nF.