Revoluce v LED osvetleni?

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Sobota Listopad 14 20:07:57 CET 2015

Super, přesně něco takového jsem chtěl.
http://www.cvrl.org/ciepr.htm

Zajímavé je, že od 650 nm klesá citlivost cca každých 33 nm o řád a takto to
pokračuje až do konce (840). Vím, že LED 850 nm ještě "svítí", kdežto 915 už
ne. Zajímalo by mě, kde je ta hranice.

Ale zpět ke svícení:
Takže, kdybychom měli 100 % energeticky účinný zdroj s obdélníkovým průběhem
spektrální charakteristiky, byly by pro různé šíře spektra účinnosti
takovéto:

485-630 nm (>150 lm/W): 465 lm/W
470-640 nm (>100 lm/W): 416 lm/W
450-655 nm (>50 lm/W): 358 lm/W
425-670 nm (>20 lm/W): 307 lm/W
415-680 nm (>10 lm/W): 285 lm/W
395-710 nm (>1 lm/W):  240 lm/W

Když se kouknu třeba sem (modul z Digikey za 3,7 USD):
http://www.bridgelux.com/sites/default/files/resource_media/DS23-Bridgelux-ES-Star-Array-Data-Sheet1.pdf

tak "teplé" varianty mají vrchol v oblasti, kde už citlivost poněkud strmě
klesá a slušně svítí i tam, kde už skoro nevidíme. "studené" ovšem taky nic
moc, ten vrchol na 450 nm taky žádná výhra není, ale přeci jen se aspoň celé
spektrum nachází v jakž takž viditelné oblasti, takže tím nějaké ty lm
navrch získají (podle tab.3 je to typicky 505/740/415/625 vs 1000/685/1000).

Musím někdy zkusit z klasických LEDek poskládat to "obdélníkové" světlo:-)

PH

From: gatilo
Nevím, zda je to jeste aktualni, ale trochu debordelizuji disk a nasel
jsem pdf kde je to popsano.
Tech 638 lm se nasobi funkci "CIE Standard Luminosity Function" znamou
tez jako "Photopic curve".
Tu jde v numericke podobe najit treba http://www.cvrl.org/index.htm