[OT:] Linuxovy filesystem pro backup

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Listopad 7 19:48:56 CET 2015

I ten ext3 se dá na Flashce používat, jenom to chce u toho trochu myslet.
Takže tam rozhodně nedávat swap, neposílat tam žádné logy,
neaktualizovat příznak posledního použití souboru atd.
Linux se dá klidně nakonfigurovat tak, že pojede vpodstatě jako R/O.
Případně může být z té Flashky jenom nabootován, a pak jet jako Live,
na Flash zpátky zapisovat jen změny v konfiguraci.

Ale otázka podle mě zněla jinak: jaký filesystém má tazatel použít na
externím
normálním (magnetickém) externím disku pro ukládání zálohovaných dat.
A tady myslím odpověď ext4 (lepší výkon) nebo ext3 (lepší kompatibilita,
přečtu na jakémkoli starém Linuxovém stroji) byla správná, řekl bych.

PL