[OT:] Linuxovy filesystem pro backup

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Sobota Listopad 7 17:36:01 CET 2015

Zdravim,

protoze mi uhorel kus zalohovaci masiny, necekane si musim hrat s necim
jinym. Mam tu linuxovy stroj (maly MB s nejakym atomem), na nem USB3 flashku
s Lubuntu, k tomu pripojeny 3TB a 2TB externi disky.

Masina se ma chovat jen jako zalozni fileserver, v noci se na na ni budou
kopirovat data z provoznich stroju (WinXP, Win7).

Jaky filesystem zvolit pro tento druh prace na tom externim disku? Ne ze
bych byl linuxem uplne nepolibeny, ale drobne nuance mezi filesystemy mi
unikaji a na samostudium moc nemam cas... Nevyhoda je, ze alespon v teto
fazi ten zalohovaci stroj neni na UPS, takze bych potreboval neco, co je
alespon trochu idiotensicher und bombenfest, vykon neni az tak rozhodujici,
doporucite?

Nerad bych ale, aby se to zvrtlo v tydenni boj, ja to potrebuju vyresit
docela rychle, idealne dneska :)

Diky.

Pavel Kutina