OT Test zraku a displeju: vysledky

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pátek Listopad 6 21:31:40 CET 2015

Dobrý večer,

1. místo vyhrává p. Rybárik s hodnotou 12,85
2. místo mám já s 12,6
3. místo též já s 12,16

U nás obou dává lepší výsledky mobil.
Obvyklá hodnota je kolem 9, ale je možné, že je to monitorem.
Brýle zjevně opravdu pomáhají.

Většina lidí by tedy měla být schopna číst z mobilu s displejem vertikálního formátu knížky velikosti mezi A5 a A4 tak, že je na displeji vidět text z celé jedné stránky naráz. Alespoň tak to dělám já, např. teď mám rozečteny 3dílné Feynmanovy přednášky, kde je na papíře text široký 145 mm. Můžu číst i s nataženou rukou, takže v normální poloze by to měly zvládnout i osoby s 8-9.

Teď jsem zvědav, co se po průchodu konferou stane s tabulkou v HTML mailu:
Tečky ve sloupci “brýle” spojují hodnoty jedné osoby tam, kde by to nebylo vidět podle stejných dioptrií.
--- znamená neuvedeno.

      poměr   brýle         disp. pozn.

      6-7 ne retina displej MacbookPro 15", 2880 x 1800
      5,71 --- ? Samsung SyncMaster B2440, 1920x1080
      7.73 -1,75 stolní LCD 2560 x 1440 px, 600 x 335 mm (27")
      7.71 -1,75 noťas OLED 3840 x 2160 px, 345 x 195 mm (15.5")
      8 +3,5-1,5 OLED LUMIA 830
      8,1 +3,5-1,5 ? monitor DELL
      8,966 --- LCD DELL běžný
      9 . --- LCD starý monitor
      12,85 . --- LCD mobil HTC
      9,43 ne LCD monitor
      8,24 -4,25 --- 91 mm max jas
      8,3 -4,25 --- 103 mm max jas
      6 ne LCD Vyšeptaný 19" monitor s dost staženým jasem
      12,16 . ne LCD monitor
      12,6 . ne OLED mobil Samsung

U sebe na monitoru jsem pak změřil linku a výšku nožičky v “r” a poměr vynásobil 12, čímž vzniklo 1200, jakožto poměr velikosti malého písmena ke čtecí vzdálenosti pro původní poměr 12:

      linka 2x   písmo 12x   poměr   celkem

      352 22 96 1200

Pro písmenka fyzické výšky 1 mm Vám tedy čtecí vzdálenost v dm vyjde shodná s dopoledne naměřeným poměrem.

PH