mereni zkratu na plosnem spoji

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Neděle Listopad 1 18:04:07 CET 2015

Ja viem, preco tam je arduino, viem citat. Aj Ty by si si rypol.

Nejde o tu komplikaciu naviac, ale najma o "latenciu". Mas to zbytocne
pomale. Mozno s PICkom(*) by to bolo lepsie, neviem.

Moja minimalna podmienka na pouzitelne pipatko je, ze ak nim clovek prejde
po rade vyvodov (konektor, IO) rychlostou asi 5 vyvodov za sekundu, tak
musi zrozumitelne pipnut na kazdom z nich.

Priznam sa, ze ja sam som si nikdy pipatko nerobil. Dlhe roky som pouzival
pipatko, ktore som dostal od kolegu. Bolo v nom zopar pasivov, dva
sovietske germaniove tranzistory, jedno ceskoslovenske telefonne sluchatko
a jeden obrovsky nikel(bozeuchovaj)kadmiovy gombik neznamej narodnosti.
Bohuzial, ten niklak rokmi uplne odisiel (on pochopitelne bol stary hned
na zaciatku, vydolovany z toho tiez sovietskeho baterkoveho svietidla co
sa pchalo rovno do zasuvky) a potom, ked uz bol nepouzivany, sa stratil
cely pipak. Niekde mam odlozenu kremikovu verziu, ale ta jednak potrebuje
1.5V a druhak nema taky pekny zagulateny pip... :-)

Ano bol to prachsprosty ucebnicovy multivibrator a "sondami" sa jednoducho
pripajalo napajanie. Vyhodou bola absolutne nulova spotreba v necinnosti a
schopnost prepipnut diodu, co mnohi u pipatka pokladaju nechapem preco za
tabu.

wek

(*) ano to nie je rypnutie, ale myslim tym, ze ak by si nebol obmedzeny
nejakymi debilnymi kniznicami ale dal by si si zalezat na tom napisat to
najlepsie ako to ide