Primosmesujici RX pro KV - prekopani JUMA RX1

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Neděle Květen 31 18:08:15 CEST 2015

Tohle by mě taky zajímalo co vede konstruktéry k této koncepci. A že je
toho na webu docela dost. Ještě bych pochopil když má lokální oscilátor
dělaný s něčím, co má obdélníkový výstup. Ale mršit harmonický signál z
DDS, to nějak nechápu. Proč ve směšovači raději nepoužijí třeba
Gilbertovu buňku ? Mělo by to i nějaký konverzní zisk a vyrábět v
přijímači celkem zbytečně další harmonické mi připadá divné.
Radioamatér nejsem, moc zkušeností se SDR a obecně VF nemám, proto
prosím zkušenější zda by mi to nevysvětlili. Je to odolnější proti
zahlcení, má to menší šum nebo v čem je jádro pudla ?

Mrazík