Primosmesujici RX pro KV - prekopani JUMA RX1

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Neděle Květen 31 17:06:32 CEST 2015

Dekuji za uvitani, ja tim smerem pokukuju uz tech petadvacet let...

Co se tyka licence - mozna casem (ale fakt je, ze moje vysnena znacka je
stale volna, obcas to kontroluju :) Jen to bude chtit tomu venovat trochu
casu, ale nejdriv bych se rad zase seznamil s realnym provozem, prece jen
to, co jsem zazil na cvicenich nebo stalici ma k radioamaterskemu provozu
celkem daleko, od te doby provoz jen obcas z povzdali sleduju, kdyz mam cim
(jo, mel jsem doma i zachovalou R4, ale sla z baraku - bylo mi to prilis
velke do dilny a ani ta spotreba nebyla uplne zanedbatelna).

Co se tyka mistniho oscilatoru - o tehle potvore vim, jen mi na ni zatim
nejak nezbylo (a popravde receno se mi to zdalo na hrani zbytecne), ale ta
AD9850 mi lezi v supliku a AD9851 nekde v kontejneru z Ciny. Na ty KV
rozsahy by mela stacit i ta 9851 -  chodi do 70MHz, tak snad na 30Mhz bude
vystup pouzitelny - mimochodem ji pouzivaji i ti Finove u JUMA TRX2
(http://www.jumaradio.com/juma-trx2/), to uz je o chlup hezci (a nasobne
slozitejsi) masinka - jen tedy bohuzel za cca 500EUR v kitu.

Co se tyka cen - ja vim, ze okolo deseti tisic se da koupit slusne zarizeni,
se stestim jeste o par tisic mene, ale je jich jak safranu (mimochodem -
zrovna FT817 povazuju za mimoradne osklive radio - a zkuste snit o necem, co
vypada, jako kdyz to vyplivnul martan, nejradeji bych neco jako FT840,
FT980, Kenwood TS570 - bohate by stacily i u upalenym koncem, i takove se
obcas objevuji), zrovna nedavno mi utekl TenTec 320D. Byl za velice rozumnou
cenu, akorat ze jsem si toho inzeratu vsimnul o den pozde - a pritom by to
byla idealni masinka, ja bych se vyblbnul pri vyrobe ovladaciho panelu a
jeste by to i fungovalo (ono se to jen ridi z PC, jinak z toho, narozdil od
SDR prijimacu, leze uz "zpracovany" zvuk).

Mimochodem - kde hledat pouzitou techniku? V podstate sleduju hlavne dva
zdroje:
http://www.hamradio.cz/bazarn/
http://vkvzavody.moravany.com/bazar/bazar.php

Jsou nejake dalsi navstevovane?

Jinak mam dojem, ze mi to RTL-SDR byl cert dluznej, to zase bude penez a
casu... :)

Pavel Kutina