Primosmesujici RX pro KV - prekopani JUMA RX1

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Neděle Květen 31 14:54:29 CEST 2015

Zdravim,

vcera jsem si zase trochu pohral s RTL-SDR a konecne se mi podarilo kdesi
kolem 14MHz potkat "morcata". Neco jsem odchytal, neco ne, ale zbytek vecera
asi do dvou do rana jsem stravil s tuzkou v ruce, sluchatky na usich a
procvicoval jsem morseovku (na vojne jsem mel "mistra", takze pred cca 25
lety jsem morse chytal i ze spani). Sice to trochu drhlo, ale rano jsem se
probudil s myslenkou, ze to chce samostatny prijimac, ten SDR mi pripada
jako hezka hracka, ale pro nejake trvalejsi pouziti to neni, zavislost na PC
se mi nelibi.

Protoze jsem financne celkem limitovany (dite, barak, dalsi konicky), tak
pro mne koupe nejakeho RX za 10-40k neni myslitelna. Myslitelna by ale byla
stavba. Jednak to zere penize postupne, jednak se na tom clovek i neco
nauci. A zacal jsem se rozkoukavat, kde by byla nejaka vhodna konstrukce
nebo zaklad k priohnuti.

Nakonec jsem nasel JUMA RX1
(http://www.jumaradio.com/juma-rx1/index-en.html). Je to jednoduche, hezke a
do konstrukce se da hrabat.

Rad bych to priohnul -  jako VFO pouzit DDS s AD9850 nebo 9851 (ta 51 by
mela chodit vys, takze na tech cca 30MHz by mela mit vyrazne cistsi vystup),
nejaky MCU, displej, atd., soucasne by prepinal vstupni filtry podle pasma,
stejne tak filtry podle druhu provozu (rad bych SSB, CW, AM - prijimac nejen
pro radioamaterska pasma, ale idealne jako "all-band" 0.1-30Mhz).

Na te prijimaci desce samozrejme doplneni vstupnich filtru, nejspis
prepinani diodami, totez pro filtry za smesovacem - jestli jsem spravne
pochopil funkci, tak pro ciste AM budu muset smesovat necim jako SBL-1
(miluju civky bez motani a vsechno v jednom pouzdre).

Kratkovlnnou technikou jsem se doted nijak nezabyval (i kdyz snad tusim, jak
veci funguji), vidim to jako prilezitost si u neceho hezky zanadavat :)

Reknete mi k tomu nekdo neco optimistickeho? Diky za kazdou dobrou radu...

Pavel Kutina