perspektiva řady Xmega od Atmelu

mrazik mrazik na volny.cz
Sobota Květen 30 10:24:22 CEST 2015

Podle toho co píše a jaká od toho měl očekávání se mu ani moc nedivím,
zvlášť jestli to zkoušel poprvé. Je v tom dost věcí, které člověka
zaskočí. Když si zkusíte gdb krokovat program přeložený s agresívnější
optimalizací, budete taky nadávat. A pokud zapomenete při překladu
přidat ladící informace, nepůjde to téměř vůbec. Prostě musíte vědět,
jak to funguje a to chvíli trvá, chce to trochu víc praxe.
Ale to není jen problém opensource. Vzpomínám si, jak kdysi před léty
jeden mladý kolega vytvořil v MSVC aplikaci, která v debug módu chodila
jak měla ale release verze byla mírně řečeno dost podivná. Problém byl v
tom, že v debug módu se sekce .bss správně (automaticky) inicializovala
na 0, v release už ne. A protože na to spoléhal a nepoužíval memset(),
měl na problém zaděláno. Nakolik je to chyba toho programátora a kolik
viny na tom mají autoři MSVC nechám na posouzení zdejšího kolegia.
Jen by mě zajímalo, zda to v MSVC od té doby někdo opravil nebo to
nechali jako vlastnost.

Mrazík