OT: avrdude na RPi Bylo:Re: OT: Jak spustit na Linuxu program bez instalace?

Petr Tomasek tomasek na etf.cuni.cz
Pátek Květen 29 22:11:11 CEST 2015

On Fri, May 29, 2015 at 03:10:34PM +0200, Martin Hanek wrote:
> Tak to nefunguje. Toto je v pořádku:
> sudo LD_LIBRARY_PATH=. strace -o "|./autoreset" -eioctl ./avrdude ...
>
> toto už nefunguje a avrdude píše, že nemá knihovnu:
> LD_LIBRARY_PATH=. sudo strace -o "|./autoreset" -eioctl ./avrdude ...
>
> Ono se to asi přes sudo nedostane. Ale to nevadí, už jsem dosáhl toho
> co jsem potřeboval. Díky všem.
>
> Martin Hanek

Ano, pochopitelně to nefunguje. Jde o to, že sudo z bezpečnostních
důvodů potencionálně nebezpečné proměnné prostředí zahodí.

(Jde o to, aby případný útočník, který se dostane do účtu normálního
uživatele nemohl např. změnou LD_LIBRARY_PATH podvrhnout kód, který
by se pak vykonal "pod rootem"...)

P.T.