HW aj SW vyvojove prostriedky pre STM32, Was: STlink programátor - bylo Re: perspektiva řady Xmega od Atmelu

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Květen 29 16:50:07 CEST 2015

HW - STLink

STLink netreba kupovat od cinana, je sucastou kazdej DISCOVERY a NUCLEO
dosky, odporucam si najmenej jednu kupit.

STLink v NUCLEO (a aj v novsich DISCO, napr. L053; je oznacene ako V2/1) je
inspirovane mbed-om, takze na USB okrem nativneho rozhrania vytvori aj
virtualny disk, do ktoreho ked sa nasype binar tak ho bez reci napali do
cieloveho procesora.

>SW: oblíbený editor (v mém připadě UltraEdit) + toolchain GCC + OpenOCD.

Na samotne napalenie na Win netreba bojovat s openOCD, ten nastroj
STLinkUtility je na to dost dobry, ma aj okienkovu aj command-line
variantu.

To vsetko bohate staci pre debugovanie klasickeho stylu LED/UART/LA. Nie je
na tom nic zle, ale su daj dalsie moznosti:

+ gdb + pripadne nadstavby (ddd napriklad, alebo insight, aj ked s oboma
mam len kratku ne-armovu skusenost)

No a potom toto cele zabalene do tzv. IDE:

Niektori prisahaju na eclipsoidy typu coocox ci ako sa to pise, alebo novsi
ac6/openstm32; ini na emblocks co je codeblocks so zamontovanym gdb.

Ja pouzivam CB + EPS debugger, co je sice plateny soft, ale robi ho moj
kamarat :-)

Pochopitelne je dobre vediet aj o tvrdej komercnej ponuke - len zoznam -
Atollic (to je Eclipse/gcc ale platene v nadeji ze za to je lepsia
kvalita; Atollic je podporovany aj kniznicami/nastrojmi od ST), Rowley
(vlastne prostredie + gcc), Raisonance, Tasking, a najcastejsie citovane
IAR a Keil(TM tools by ARM). dufam ze som sa nepomylil a ze som nevynechal.

Aha, no a samozrejme mbed, to je svet sam osebe. Na rozumnu pracu sa to asi
nehodi, ale na rychle zahratie sa to je pekne, nic netreba instalovat,
editor aj prekladac je webovy a program sa nasype cez ten virtualny disk.

Potom je aj tretia skupina nastrojov - kniznice a rozne konfiguratory - ako
prve je kniznica Cube a k nemu konfigurator CubeMX priamo od ST.
Doporucujem nainstalovat, vyskusat (najma Help->About, co je funkcionalita
ktoru maju velmi dobre zmaknutu uz od predchodcu tohoto softwaru) a s
odporom zahodit (no dobre, to klikanie na piny moze byt uzitocne, kedze
nic lepsie na tento ucel nepoznam). Druha je starsia (a podla mna tiez
dokonale zbytocna okrem examples) kniznica zvana Standard Peripheral
Library, ktoru ST oficialne nedoporucuje a oficialne nevyvija, coho
dokazom je ze sa objavuju aj nove verzie - samozrejme lebo kopec ludi to
uz pouziva tak tlacia na nich aby opravovali chyby a pridavali podporu
novych obvodov. Na truc, ST nechce urobit SPL pre najnovsi rad L0. Potom
existuje aj nejaka open-source iniciativa urobit SPL open-source protikus,
ale jednak neviem ako sa to vola, a druhak sa mi zda, ze to ustrnulo v
pohybe, ale nesledujem to. Tretia su tzv Snippets, to je len pre L0/F0 vo
forme prikladov pre ovladanie periferii bez akychkolvek zbytocnych
ch*jovin.

snad to pomohlo

wek