RE: Velmi OT: Úloha z 1. třídy

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Středa Květen 27 16:14:05 CEST 2015

Nechci se do toho prilis vkladat, protoze nejsem nestrany pozorovatel, ale hlavni smer odkud prichazi marast neni populace ucitelska, ale populace politicko urednicka. Zezhora prichazi jeden prikaz za druhym, ktere totalne nahlodavaji a devalvuji ty posledni zbytky toho dobreho, co ve skolstvi zustalo.

Dva priklady za vse:

Statni maturity - totalni degradace toho, co maturita byvala:
- naruseni vyuky ne na dva tydny, ale zhruba na dva mesice,
- zruseni jednoho "svateho" tydne a nahrazeni libovolnym poctem tydnu, kdy uz se neuci, ale jeste se nematuruje s tim, ze obcas nektery den nekdo napise nejakou statni pisemku, aby ji pak urednici vyhodnocovali nejkolik tydnu
- rozbiti puvodnich celistvych maturitnich predmetu (te skolni casti, do ktere takzvane stat nezasahuje) podle uplne nesmyslnych pravidel na smysl naprosto nedavajici paskvily
- ...

RVP- SVP (ramcove vzdelavaci plany - skolni vzdelevaci plany) namisto puvodnich jasnych osnov:
- totalne nesmyslne dokumenty nad kterymi mesice dumame jak je pojmout, aby se urednicky vlk nazral a z kozy - probirane latky - zustala alespon okousana kostra
- po faktickem sestaveni  je musime vyjadrit predepsanymi vetami v predepsanych absolutne necitelnych natoz potom vyplnitelnych formularich
- nacez prichazi urednik a s velkou slavou meni nejaky predpis, takze se to cele musi od zakladu predelat.

A takhle bych mohl vyjmenovavat dal. Do toho prijde hnidopisska naprosto neodborna inspekce, ktere vubec nejde o kvalitu vzdelavaciho procesu, protoze ten vubec neni dulezity, ale jen o vztahy ucitele - urednici zaklete do milionu  vsech moznych buzeracnich vykazu atd.

Nechci tim ucitele nikterak hajit, jiste i my mame svuj podil, ale pracovat v takovemhle nesmyslnem urednim marastu umori i toho nejodolnejsiho.

Jakub Serych