Re: Společné napájení

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Květen 21 16:56:47 CEST 2015

Ja mam zo zdroja (najlacnejsi laboratorny, prakticky vzdy ho pouzivam
rovnako len ako zdroj 12V s merakom a prudovou poistkou) vytiahnutu za
hrst fuzov so standardnym 2.1mm jackom a valaju sa mi tu po stole.
Nevyhoda je, ze tie jacky nie su navrhnute blbuvzdorne (presnejsie, su
uplne mizerne v kazdom ohlade, ale to je na inu debatu), a ak sa nevhodne
dotknu niecoho kovoveho co sa tiez vala na stole, tak je z toho skrat.
Zdroju to nevadi a pripojene gerety ak zhoria to je len dobre lebo to
ukazuje na chybu navrhu :-) , ale ked sa to stane pocas nejakeho
dlhsietrvajucejsieho procesu, ktory potom treba kvoli tomu opakovat, tak
to nastve.

Tiez mam tu prudovu poistku v kuse vytocenu na maximum, lebo neviem dopredu
co tam vsetko pripojim a samozrejme nemam chut s nou v kuse sibrinkovat;
tak to tiez treba mat na pamati, ze nejaka chyba do dvoch amperov ten
zdroj nevyhodi.

wek