Obejiti certifikace vyrobenych elektro zarizeni - stavebnice

Pavel Poucha p.poucha na papouch.com
Úterý Květen 19 08:45:16 CEST 2015

Zdravím,

tím, že produkt dodáte jako stavebnici nic nevyřešíte. Mechanismus je tento:
Ten kdo uvádí produkt na trh (výrobce, dovozce... ) musíte obecně
zabezpečit, aby by produkt bezpečný, nerušil, nevybouchnul atd. Jak to
zabezpečíte, nechává zákon zcela na Vás. Obvyklý postup je chytit se nějaké
normy, udělat věc podle ní a pak nechat přetestovat, zda tu normu splňuje.
Jestli je to třeba či ne a podle jaké normy to uděláte je zcela na Vás.

Pokud tedy produkt z oblast elektroniky dodáváte jako celek a jste
přesvědčen, že měření EMC není třeba (produkt neruší a nemůže být rušen) a
je bezpečný, protože je třeba na 5V, vystavíte prohlášení "od stolu" a je
hotovo. Žádnou zkušebnu ani razítka na to nepotřebujete.

To že dodáte produkt jako stavebnici Vás v případě průšvihu žádné
odpovědnosti nezbavuje.

S pozdravem
ing. Pavel Poucha
jednatel