Kolik fotonu na bunku

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Čtvrtek Květen 14 19:31:07 CEST 2015

Zdravim osazenstvo.
Na dpreview (ktery povazuju za pomerne seriozni server) vysel clanek, ktery nahlodava moje predstavy. Autor v nem vysvetluje, ze jednou z podstatnych pricin sumu na fotkach jsou rozdily mezi pocty fotonu dopadajicich na jednotlive bunky senzoru. To by samozrejme mohlo byt pravda, pokud by rozdil jednoho LSB na bunce senzoru delaly rekneme jednotky az desitky fotonu. Pokud jedno LSB bude otazkou tisicu fotonu (takova byla doposud ma laicka predstava), pak budou rozdily mezi sousednimi bunkami tak statisticky nevyznamne, ze to zadny viditelny sum zpusobit nemuze.
Mate nekdo predstavu, kolik fotonu dela na bunce bezneho fotakoveho senzoru 1 LSB? A chova se senzor linearne nebo logaritmicky?
Trochu jsem kolem toho googlil, ale moc dat, zda se, neni. Nasel jsem, ze u beznych senzoru byva kapacita bunky radove 50 - 150 tisic elektronu a dynamicky rozsah kolem 70 dB. Pokud by tedy prevod pocet fotonu/uroven sede byl linearni, vedlo by to spise k cca tisici fotonu na jedno LSB.

Jaky na to mate nazor?

Jakub Serych