Drátová anténa mechanicky hučí...

Pátek Květen 8 00:40:24 CEST 2015

Nějaké závažíčko přichycené na drát přes gumu? Na koncích kus před
místem uchycení? Možná není potřeba tlumit kmitání co přichází z drátu,
ale zatlumit ten drát tak, aby se nerozkmital. Nevím, jestli by se to
povedlo, ale vzhledem k tomu, že k oscilacím dochází tak, že vlna
postupuje po drátu až narazí na konec a takhle běhá sem a tam, pokud
bude tlumítko na koncích, stojaté vlnění se nevybudí. Podobný případ
mudu řešit v baráku. Udělal jsem si solární topení, větrák honí teplý
vzduch trubkou z půdy do obyváku. Samotný větrák běží potichu, ale jak
ho dám na trubku, hučí to hrozně. Budu tam zkoušet tlumítka - takový
speciální tlumící "molitan" navlečený na trubce z děrovaného plechu.
Taky se to dává na konce, prý se to má podstatně zlepšit.
Anděl