Drátová anténa mechanicky hučí...

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Čtvrtek Květen 7 22:11:07 CEST 2015

Na koncích jsou cca po 20cm 4x porcelánová vajíčka , od posledního
vajíčka vede ocelové lanko a smyčkou je  opásané kolem trubky. Ten drát
váží úplně přesně  1 kg , pamatuji, že jsem to vážil naměřené 40m. Síly
při napnutém stavu jsou poměrně velké. To s těmi silentbloky mi napadlo,
ale když tam dám nějaký silný a tuhý kus gumy ( řemen atd..) tak to
nebude tlumit a gumička , která je měkká a tlumila by zase nevydrží nic
v tahu. Navíc nevím, jak bych to tam ukončil proti tomu drátu -zářiči.
Spíš jsem myslel to nějak zatlumit aby to nemohlo hvízdat. (rezonovat)
Problém je, že vím přesně, kde je u antény kmitna elektrická :-) , ale
ta mechanická ( zvuk)  ne :-( . Počítám, že by stačilo někam na vhodné
místo ( nebo dvě místa ... )  pověsit nějaký praporek, nebo malé
závažíčko a celu "ladičku" zatlumit. Ale kam? Když bych to sundaval, tak
to musí "sednout" nemohu to sundavat 20x za sebou a něco takového
zkoušet metodou pokus-omyl...
JaKub