chyba delica

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Úterý Květen 5 16:45:58 CEST 2015

Vyšel jsem z docela rozumného předpokladu, že tolerance udávaná v % je
fakticky šířka té gaussovské křivky normálního rozdělení. Samosebou,
pokud je ve výrobě to rozdělení jiné a výrobce jen vyhází vše co se do
tolerance nevejde (příp. prodá to jako jinou hodnotu), pak by se muselo
počítat jinak a bylo by lépe respektovat zhruba dvojnásobnou hodnotu
chyby, tak jak jste tvrdil původně.
To normální rozdělení je asi docela dobře akceptovatelný předpoklad,
neumím si dost dobře představit, že by se vyrobily nějaké odpory podle
toho jak se to povede a pak se třídily podle hodnoty. A pokud výrobce
vyhází vše, co se do tolerance nevejde, pak je to jen lépe.

Mrazík