chyba delica

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Úterý Květen 5 16:13:50 CEST 2015

Nedalo mi to, tak jsem to zkusil spočítat. A ta chyba mi vychází
poloviční - podle mne nejde dílčí chyby jednoduše sčítat, statisticky se
sčítají kvadráty. Pokud je dělící poměr p=r2/(r1+r2), pak výsledná chyba
je tolerance * (1-p), nepřesahuje tedy nikde 1%.
Jak jsem k tomu dospěl:
http://mujweb.cz/mrazik/tmp/delic.pdf
Netvrdím, že v tom není někde chyba, ale přijde mi to jako docela
rozumný výsledek.

Mrazík