Ulepené trafo

Pondělí Květen 4 15:30:21 CEST 2015

Není to nedostatečně vytvrzený bakelitový lak? Ale to by byl typický
smrad po fenolu. Tenhle lak používali ještě za komančů v železničních
opravnách na impregnaci trakčních motorů. Jednou si tam nechal
naimpregnovat trafo, které mělo dávat 800V 100 mA a měnič běžel na 50
KHz. Před impregnací to chodilo. Po impregnaci měnič nedával napětí, měl
velkou spotřebu a nechápal jsem, kam ta energie jde. Až pak z vnitřku
trafa začal vytékat nevytvrzený lak. Ale teklo to jen při zahřátí.
Anděl