Cinske odpory

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pondělí Květen 4 15:17:51 CEST 2015

I odpory jsou kupodivu na nějaké max napětí. Už se to tu probíralo, proč se
ty obyčejné řadí 3 do série.

----- Původní zpráva -----
Od: "RV" <vicek.radek na cpost.cz>

syn me u postele LED lampicku z Lidlu (svitila pekne, nerezova). Byl k
ni adapter a snurovy vypinac na DC strane. Meril jsem odber v klidu a
beznym watmetrem nemeritelny.

Asi po pul roce prej zablikala a chcipla. Jelikoz se mi samotna lampicka
libi a hodi se mi k soustruhu tak jsem lousknul ten adapter, ze
prinejhorsim dodam vlastni zdroj 12V.

Je velmi slusne udelany a i osazeny - dusledne oddelene jednotlive
sekce. Po prvni vizualni prohlidce nikde nic. Nejdrive jsem mel
podezreni na titerny smd usm. mustek na vstupu, ale ten byl OK. Pred nim
je osazeny seriove cca 1.5-2W (cca 15mm telicko) odpor 47R a ten byl
kupodivu preruseny! Po nahrade za nejaky vyndany ze suplete 68R to zase
vse funguje.

Priznam se, ze to moc nechapu - bral bych moznost nejakeho impulzniho
prepaleni vlivem zapojovani adapteru na sit pri nabijeni kondu, ale tady
byl adapter v siti trvale. Navic ty kondy jsou pomerne male - ma to 5W
vykon.

Navic mam takovy pocit, ze jsem zaregistroval uz vis narku na takoveto
zavady.