Indukcni sporak- nadobi

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pondělí Březen 30 21:34:51 CEST 2015

Ano, kopil jsem ho v obchodě Diamat na Václaváku, hned za rohem vedle té
sekce, kde prodávali součástky. Stál tehdy 1200 Kčs a měl 1200 W, přičemž
regulace výkonu byla v celém rozsahu kontinuální (což je dnes téměř
nevídané). O pár let později jsem pak někde viděl indukční varnou desku,
nebo možná sporák za snad 70 tisíc:-)

Někdy kolem r. 2000 byl zničen tím že jsem na něj odložil zapnutou remosku,
roztavil se plast a přestal fungovat ventilátor.

Je možné, že to slabé vaření je běžně možné na těch deskách, u kterých
neuvádějí definovatelný výkon, resp. z formulace v návodech to vypadá,
jakoby se tam nastavovalo něco mezi výkonem a teplotou. Jenže to se pak dá
zjistit jen metodou pokus-omyl, což se mi moc nezamlouvá. No a tam, kde je
výkonový rozsah výslovně uveden, nejčastěji začíná na těch nesmyslně
vysokých hodnotách.

PH

------
From: Jiri Foldyna

> No já na indukci vařím s přestávkami od r. 1990, možná 91:-)

Vážně?
Tak u nás na venkově se to jako inovativní záležitost do běžné kuchyně
objevilo až někdy po roce 2000, pokud se dobře pamatuju.

> Na vaření se vždy hodí výkon, jen musí jít nastavit i malý, což jak jsem
> zjistil, není samozřejmé. Minulý rok, někdy touto dobou, jsem kupoval
> dvouvařič a většina uměla minimum 450, nebo 800 W, nakonec jsem našel
> jeden, co má 200 (ale zas má ten blbej FW).

Tak to nevím. Možná jsem měl šťasnou ruku při výběru, ale ani jedna z
indukcí, které se mi dostaly do rukou, tímto neduhem netrpěla. U každé
šel nastavit výkon zóny tak malý, že v nádobě šlo dlouhodobě udržet
nízkou teplotu. Je pravda, že používám nerez se sendvičem na dně, který
pro PWM na nejnižších stupních asi funguje jako integrační člen.

> Teplota se hodí na fritování. Ano, friťák jsem vyzkoušel taky, ale ten
> se nedá normálně umejt, takže preferuji rendlík na indukční plotýnce v
> režimu teplota. Bez omezení teploty je to nejen méně komfortní, ale
> navíc hrozí plamenné efekty při zapomenutí (taky vyzkoušeno: Jako
> zakončení sledování filmu Jackass se to sice celkem hodí, ale kdo to pak
> má uklízet...).

A já jsem si říkal, kvůli komu Siemens dělá desku se smažicím senzorem :-)