Embedded Linux - boot z initramfs

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Středa Březen 25 16:13:54 CET 2015

> A co bude v tom NAND za souborový systém? Jestli JFFS2, tak ten se dá
> připravit předem, do oddílu v NAND se nahraje (jestli to ten bootloader
> umí) a pak už se jen používá, tzn. lze z něj i bootovat apod.
> PM
Zdravím,
 chci tam dát F2FS. To, co říkáte, lze samozřejmě udělat s jakýmkoliv FS -
pomocí dd vytvořím soubor vhodné velikosti, přes loop z něj udělám block
device, vytvořím v něm FS, mountnu, nakopíruji, odmountnu, odloopuji a
flashnu do NAND. Nevýhodou je, že takto lze flashnout image jen o něco menší,
než je kapacita RAM - 64 MB, neboť to z tftp musím stahnout do RAM a z ní pak
flashnout tím bootloaderem. Musel bych tedy vytvořit nějaký pomocný malý fs,
pomocí něj to oživit a pak ho používat třeba jen jako partition na /var nebo
podobně. To mám v záloze. Jenže já mám stejně rád, když mne tučňák poslouchá
:-) a ne, že já se budu přizpůsobovat jeho vrtochům. To bych mohl rovnou
používat jiné OS :-) :-).
  Zdraví Pavel