Embedded Linux - boot z initramfs

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Středa Březen 25 05:28:54 CET 2015

Zdravím,
  mám tu problém, se kterým si, ač Linux dělám už docela dlouho, nevím
zatím rady.
  Mám takovou krabičku s Blackfinem a v ní běží Linux. Jediným mass storage
v krabičce je NAND Flash + malá SPI Flash na bootloader.
  V první partici NAND je kernel, který v sobě má přibalený initramfs.
  Pokud v kernelu není zakompilovaná podpora Block Devices (tj. NAND není
přístupná jako mtdblock<x>), vše funguje, kernel bootne a dostanu shell z
initramfs. S NAND však nemohu pracovat (formátovat, vytvořit root fs).
  Pokud v kernelu popdora Block Devices zakompilovaná je, tak mi kernel hodí
panic s typickou hláskou, že nemůže namountovat root filesystem - bodejť by
mohl, když ta NAND dosud nebyla ani zformátovaná, natož aby v ní ten root fs
byl. Potřebuji boot z initramfs, kde mám připravené formátovací a jiné
utility. Zdá se však, že initramfs je v tomto případě ignorován.
  Kernel mi stále vnucuje ideu použít vhodný parametr root=. Netušíte, jak
jej nastavit ? Většina různých tutoriálů pracuje s initrd, ten se pak uvádí
jako parametr initrd=<path>, ale u interního initramfs přibaleného v jádře
jako cpio archiv to nikdo neřeší.
  Nesetkali jste se s tím náhodou ?
  Zdraví Pavel