Zajimave usporadani OLED

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Neděle Březen 22 23:39:43 CET 2015

Je to nějaký patent Samsungu, říkají tomu PenTile. Ale v podstatě je to IMHO klasický bayer, který využívá zvýšené citlivosti oka na zelenou a asi i schopnosti zelené nejvíc svítit. Díky tomu jsou schopni zelené subpixely vyrábět tenčí a tím vlastně zvětšit rozlišení displeje. No a protože zelené jsou jinak tlusté, nemohou být v klasickém bayerovském uspořádání, ale modré řádky musí být posunuty oproti červeným tak, aby zelená netvořila šachovnici, ale buňky pod sebou.
Mě zas na mém S5 mini https://dl.dropboxusercontent.com/u/5686961/S5disp.jpg (to je uspořádáním klasický bayer) zaujalo to, jak body vypadají jako kuličky a jak mění svůj poloměr podle toho jakým jasem svítí. (Je to kousek G o z nápisu Google).

Jak funguje technologie (AM)OLED? Já měl za to, že to jsou organické LEDky, které svítí více nebo méně. Ale tohle vypadá spíš jako kdyby svítily větší nebo menší plochou konstantním jasem.

Jakub Šerých