arduino - povikendovy povzdech

Lukas Burda burdal1 na post.cz
Neděle Březen 22 22:08:47 CET 2015

Kdyz je tu jmenovane to arduino, dovolim si povzdech. Otec po me chtel
takovy vicekanalovy termostat s webovym rozhranim. S ethernetem jsem
nic nedelal, tak jsem se taky koukal na tohleto arduino, kdyz na to je
ten ethernet shield. HW se mi docela libi, tak jsem to v tom zacal
psat. To arduino IDE je pro me nepouzitelne, takze jsem presel na
UECIDE. To vyresit jde. Ale pak uz je to horsi. Napriklad mi pripadala
pomala funkce print, kdyz bere neco z pameti programu (takoveto
neco.print(F("blabla")). No prekvapeni ve zdrojacich "arduino core"
bylo slusne. Vypada to takhle:

  while (1) {
    unsigned char c = pgm_read_byte(p++);
    if (c == 0) break;
    n += write(c);
  }
  return n;

Ano! po kazdem byte se vola write te tridy se kterou neco vypisujete.
To by treba u seriovky tolik nevadilo, ale ethernet trida po kazdem
write posila packet, takze se kazdy byte textu vysle ve svem packetu!
Takze cele arduino - na prvni pohled prima, ale kdyz to chce nekdo
pouzivat poradne, tak to podle me dela tak ze si to stejne postupne
cele prepisuje... Ted mam bufferovany print, buferovany ethernet,
odobjektovavam knihovny, kde nejsou objekty potreba... Schvalne. Jdete
nekdo take touto cestou a kam az jste v upravach dosli? Nejake tipy na
blbosti v knihovnach? Co je treba prepsat?

L.