OT (mirne): jak se tzv. "vizionari" stavaji socialne-inzenyrskymi magory...

Jaroslav Buchta jaroslav.buchta na hascomp.cz
Neděle Březen 22 15:19:02 CET 2015


Predpokladam, ze toho se nedoziju ja, moje deti ani vnoucata - v 
systemu, kde je asi neresitelny problem zprovoznit par km diry pod 
Prahou uz je realistictejsi scifi treba Mars utoci (to se mi libilo jaka 
je to blbost :-P )
A hlavne, soudoba technika gumoveho valecku na hrubem povrchu je pro 
takove rychlosti dost nevhodna, ale jinak to nepujde, od auta se 
ocekava, ze dojede i mimo specialni chytrou silnici kamkoli kam vede 
aspon trochu cesta, jinak by se rovnou mohly auta prehodit na koleje 
nebo magneticky polstar a tam by automatizace nebyla vubec zadny problem 
i v 500+ km/h

Dne 22. 3. 2015 v 15:06 Pavel Hudecek napsal(a):
> Problém je, že v té době bude dálniční standard např. 350 km/h, 
> rozestup 1 m a ve špičce takto obsazené všechny pruhy. Správnou 
> synchronizaci pro sjezdy a nájezdy si auta dohodnou po síti 5 km 
> předem. Takže se z Prahy do Brna dostanete za 1 h. No a když mezi těmi 
> auty bude jedno promile ručně řízených, tak to prostě nepůjde a bude 
> se muset jet do značné míry po staru. Doba se prodlouží na dnes 
> obvyklé hodnoty. V takové situaci bude lepší, když "manuálové" pojedou 
> po okreskách a nebudou brzdit provoz na dálnici.
>
> No a ve městě budou na křižovatkách semafory jen pro chodce a když tam 
> vede i cyklostezka, tak ještě pro cyklisty, kteří ale budou v situaci 
> podobné chodcům. Auta budou jezdit efektivnějším, ale složitějším 
> způsobem, než je současná přednost zprava, který člověk nemá šanci 
> zvládnout. Např. správně synchronizované kolmé proudy současně 
> projíždějící křižovatkou.
>
> Takže když budete chtít řídit z Prahy do Brna, máte 2 možnosti:
> 1. Necháte se automatizovaně vyvést na okresku za město, přepnete na 
> volant, dojedete k Brnu a přepnete na automat.
> 2. Metrem dojedete na kraj Prahy, vystoupíte na zastávce "Parkoviště 
> veteránů", ...
>
> --------
> Stejně dobře je ovšem možné, že klidně pojedete ručně řízeným autem po 
> rozpraskané silnici, zatímco ostatní nad Vámi poletí v nějakých 
> automatických letadlech. ... A o století později pojedete po jedné z 
> posledních silnic, nad Vámi poletí pár lítátek (většinou zemědělské 
> stroje), zatímco ostatní vlezou do teleportu, ten z jejich mozku 
> zjistí, kam chtějí, ...
>
> PH
>
> From: Pavel Kutina
> Dne 22.3.2015 v 14:17 gatilo napsal(a):
>>   22.3.2015, 14:12:48
>>
>> -- 
>> Martin Záruba napsal:
>>
>>> Martin Záruba
>>
>>>>> No a zavedení automatického řízení by byl podle mě průlom dobrým 
>>>>> směrem.
>>>>> Jak už tady velmi rozumně zaznělo dřív, tak to bude muset být jakýmsi
>>>>> způsobem vynuceno, protože lidští řidiči by mezi automaty asi 
>>>>> dělali dost
>>>>> bordel. Takže ten směr, že se to bude šířit napřed jen na vyhrazených
>>>>> komunikacích, jejichž procento se bude časem zvětšovat, je asi 
>>>>> reálný.
>>>>> Ale na různých polních cestách to asi nikdy nebude, takže jistě si 
>>>>> člověk
>>>>> ruční řízení jako koníčka bude moct zachovat.
>>>> Proc by meli lidsti ridici delat mezi automaty jakoukoliv paseku ?
>>>> Dnes, kdy je technologie jeste v plenkach, se take jezdi v bezne
>>>> provozu, kde vsichni ostatni jsou lide. Vyvoj, kdy by budouci
>>>> pokrocile systemy byly hloupejsi nez dnesni, se mi nezda
>>>> pravdepodobny.
>>> Protože automaty budou schopné reagovat mnohem rychleji, bude běžné, že
>>> auta pojedou za sebou blíže a větší rychlostí a přesto to bude
>>> bezpečnější než teď. Člověk ale nebude v tomto režimu schopen reagovat
>>> dost rychle.
>> Myslim, ze se pocita s tim, ze auta budou mezi sebou komunikovat.
>> Takze kdyz auto vykomunikuje, ze je rizeno manualne, popr. nebude
>> komunikovat vubec, ostatni se tomu prispusobi, treba vetsim odstupem.
>
> Presne tak, dneska taky vetsina z nas nejezdi metr za autem - automat si
> to bude moci dovolit, ale lidsky ridic si da normalni odstup. A protoze
> bude mit reakcni dobu vzdycky o neco delsi, nez automat, co treba pojede
> za nim, tak tim nikoho neohrozi - ten za nim to ubrzdi vzdycky (jsem to
> trochu zamotal - mejme tri auta, autopilot - clovek - autopilot) a
> jestli to clovek nenabori do toho pred sebou, to bude zalezet na
> pozornosti a odstupu toho cloveka, stejne jako dnes.
>
> Pavel Kutina
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


---
This email has been checked for viruses by Avast antivirus software.
http://www.avast.com



Další informace o konferenci Hw-list