Jak "opravit" platebni kartu

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Neděle Březen 22 06:50:33 CET 2015

> Původní zpráva ze dne 21.3.2015 od Petr Kubáč:

> Tohle nastavuje banka. Může to být počet transakcí, může to být
> celková částka, může to být dokonce náhodné. Některé banky to mají
> nastavené například na 1500 Kč, jiné banky na počet, i ta náhoda tam
> je. Některé banky to řeknou, jiné to tají.
>
> Petr Zahradník, počítačový expert

Zdravím,
  u ČS se mi to už párkrát stalo. Platil jsem bezkontaktně u automatické
kasy v Albertovi a najednou "Platba zamítnuta" a na kase se rozblikalo červené
světlo, jako kdybych se chtěl dopustit nevím čeho. Přišla obsluha, něco tam
pomocí klíče zamachrovala a povídá: Musíte kontaktně. Strčte ji tam. Tak jsem
ji tam strčil, zadal PIN, platba byla schválena (ale po mnohem delší době, než
je obvyklé u bezkontaktních plateb, byl jsem napnutý jak špagát :-) ) a bylo.
Poprvé mne málem kleplo, že mi někdo vybílil účet, ale podruhé už jsem byl
klidnější :-). Alespoň tedy u VISA, kterou mám od ČS, neproběhne pouhá žádost
o PIN během bezkontaktní platby (jako při částce vyšší než 500), ale
bezkontaktně prostě zaplatit nejde, musí se kontaktně a s PINem.
  Pro reset tohoto čítače stačí jakýkoliv přístup přes PIN, třeba i výpis
zůstatku v ATM. Dle zkušenosti mi to opravdu vychází na nějakých 10 plateb.
Abych se znovu neztrapňoval, čas od času, když jdu kolem opuštěného ATM,
nechám si vypsat zůstatek nebo vyberu malou částku a mám klid.
  Zdraví Pavel