OT Exploiting SOHO Routers

Petr Tomasek tomasek na etf.cuni.cz
Čtvrtek Březen 19 21:54:56 CET 2015

On Thu, Mar 19, 2015 at 07:51:13PM +0100, Per512 wrote:

>   Hm,
>
>   ale to jsme opět u nutnosti studovat poměrně velký objem dokumentace
> a být trvale v obraze a vědět co si instaluji a proč. V podstatě mít
> nastavování FW a routeru jako své hobby. Pokud jste pilotem bojového

Nezdá se mi to tak strašné. 1) vzhledem k tomu, že mám i na ostatních
strojích Debian, už člověk informace buď dávno ví, nebo ví, kde má hledat,
2) osobně je mi příjemnější dokumentace typu, co kde má být ve kterém
konfiguračním souboru, než do které prdele musím kliknout a do kterého
okna vlézt, aby to fungovalo, 3) k základnímu nastavení routeru
nepotřebujet víc než základní nastavní systému, trochu iptables,
DHCP server, možná ještě tak pořádný rekurzivní DNS server
a hostapd pro WiFi. To není tak moc. Nainstalovat slušně Windows
potrvá daleko déle ;-)

> Pokud jste pilotem bojového
> letounu nebo jiného podobně adrenalinového získávání peněz, tak je
> to vhodná forma kompenzace, ale krabičky mají sloužit Vám, ne Vy jim.

Popravdě řečeno, moc Vám nerozumím, co tím chcete říct.

Nemám pocit, že když jednou za uherský rok strávím 1-2 večery pořádnou
konfigurací routeru, že bych tomu nějak sloužil.

Konfigurace "krabiček" taky chce nějaký čas (taky se člověk toho musí
spoustu naučit, když to dělá poprvé) a blbé je, že spoustu věcí člověk
nemá jak ovlivnit.

P.T.