OT Exploiting SOHO Routers

Petr Tomasek tomasek na etf.cuni.cz
Čtvrtek Březen 19 18:16:48 CET 2015

On Thu, Mar 19, 2015 at 06:10:09PM +0100, Petr Labaj wrote:
> To nijak nezpochybňuji.
> Pokud používám PC hardware, tak taky zásadně používám běžný plnotučný
> Linux. Ale apt-get mi tam nefunguje, protože si ty distribuce a hlavně konfiguraci
> kernelu skládám a překládám sám.

No vidíte a jak to pak děláte, když zrovna když jste někde na dovolené, nebo
máte fůry práce, objeví bezpečnostní díra v linuxovém jádře?

Já osobně teda tolik času nemám a nemůžu si to případně dovolit, takže si raději
trošku připlatím za lepší železo...

> Ty routery používám proto, že to nic nežere,

Existují PC desky s velmi malou spotřebou...

> je to docela pěkné,

...taky jsou pěkné...

> velmi levné

kvůli bezpečnosti si raději připlatím...

> a snadno nahraditelné. No a tady jsem využil dobrodiní OpenWRT, abych nemusel
> řešit speciality všech možných HW platforem.
>
> Jistě bych na PC HW asi taky uměl nainstalovat nějaký Debian, kliknout na Next
> bych zřejmě zvládl. Ale pro tyhle svoje řidicí aplikace používam HW na úrovni
> Pentium II nebo III, a tak tam dávám jen to, co mi skutečně k něčemu je.

Na to by mohl stačit nějaký ALIX nebo dokonce WRAP z druhé ruky. I když tuším, že
ten WRAP měl nějaký problém s nejnovějším stabilním Debianem, tuším, že Debian
už nepodporuje old-style IDE řadič...

P.T.