OT: Vypocet osvetleni

Martin Persich persich na transcon.cz
Čtvrtek Březen 19 16:48:59 CET 2015

Potvrzuji, kancelare vyvoje mame navrzeny a mereny na 750 lx na pracovnim
stole a se svym "vetchym" zrakem nemam pocit, ze by to bylo prehnane moc...
:-)
Martin

----- Original Message -----
From: "gatilo" <gatilo na centrum.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Thursday, March 19, 2015 4:27 PM
Subject: Re: OT: Vypocet osvetleni

19.3.2015, 16:13:45

 Doporucovane hodnoty pro "celkove" osvetleni obytnych prostor jsou
 cca 150 Lx, pracovniho mista pak 150-300Lx, pro narocne cinnosti
 (treba prace s smd) 800-1000Lx.
 No a 1 Lx je lm/m2.
 V tom vasem pripade, za nejjednodussich podminek, tedy bez
 zapocteni smerovosti,  s cinitelem odrazu 1, a rovnomernem osvetleni
 v cele mistnosti vychazi cca 74 Lx.
 Na presnejsi vypocty jsou na to ruzne softy, jde to i s tuzkou papirem a
 kalkulackou, ale  vzdy se to musi delat pro konkretni mistnost,  konkretni
 svitidla a  konkretni pozadavky.
 Nejhrubejsim odhadem, musite ve vasem pripade zvysit svitivost
 alespon 2-3x.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz