Teplotne kompenzovana zenera a ine dobove referencie pre AD prevodnik(nenapada ma ziadny rozumnejsi nadpis pre toto vlakno, rozobera sa tu dost vela suvisiacich veci) was: rozdiel medzi SN7401 a SN7403

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Úterý Březen 17 22:36:17 CET 2015

statistika je sviňa a tanhle postup vede k zpřesnění výsledků měření.

----- Původní zpráva -----
Od: "Jan Waclawek" <konfera na efton.sk>

V tom clanku je popisovany postup, ako pre ne Williams individualne
stanovoval "idealny" prud, ktory, ak sa stanovi a pouzije namiesto
datasheetoveho, umozni dosiahnut este mensi teplotny koeficient. Spolu s
umelym starnutim takto dosiahol podla clanku 0.25ppm/st.C, co sice pre
danu aplikaciu vobec nepotreboval, ale co uz ked bol taky dobry... ;-)
(Treba poznamenat, ze jeho cielovy rozsah teplot bol len 20-30st.C, lebo
sa jednalo o laboratorny pristroj)

Kupodivu tam uvadza prave ten nelogicky postup - odmerat pri jednom prude a
dvoch teplotach, potom pri inom prude a dvoch teplotach, atd. Nie som si
isty, ze to je uplne nevyhnotne - ja by som nevahal (po vystarnuti) merat
pri jednej teplote vsetky (rozumne, pochopitelne) prudy, potom zmenil
teplotu a znova vsetky prudy. Nie je mi jasne, aky by mohol byt dovod
nerobit to. Aj ked na druhej strane, rozni diablici tam moze byt - citujem
Williamsa:

(Reverse biasing of reference diodes for even a few msec can introduce
long-term low-level drifts.)