Magnet

Pátek Březen 13 15:26:30 CET 2015

To připojování je taky problém. Mám takové udělátko, 10x10000uF/25V a
chtěl jsem zjistit, při jakém proudu se přesytí tlumivka (4 závity CYA25
na jádru z plechů s mezerou). Jen tak se dotknout bylo zcela neúspěšné.
Prsklo to, tím se asi kousek materiálu odpařil a zase se to seplo, těch
impulzů tam bylo spousta. Nakonec jsem si na to udělal FET spínač
(10xIRF1405) a funguje to naprosto v pohodě. Proud naroste asi do 2500A,
s rozumnou linearitou cca do 500 až 1000A. Kdyby si někdo chtěl takový
spínač dělat, můžu věnovat staré verze tišťáků co mi zbyly na
polarizované drenáže.
Dělal jsem na tom i tohle http://vaelektronik.cz/images/spinac_fet.jpg

Táta měl problém že mu starý Pionýr málo svítil. Magnet zmagnetoval taky
nějakou šílenou bednou kondenzátorů, jenže pak mu tam 6V žárovky
praskaly a 12V svítily málo :-)

Co se snad nedá zmagnetovat nebo odmagnetovat, je ferit. Ten se snad
musí magnetovat při tom když se lisuje, nebo spéká?

Anděl