Drát na řezání polystyrenu

Na řezání polystyrénu jedině kanthalový drát, nic jiného nevydrží. I
když modelářské řezání je jemnější a může být klidně pomalejší, než když
řežu polystyrén na stavbě. V podstatě jde o to, že k řezání sice stačí
cca 200 st, ale drát je v řezu ochlazovaný a proto teplotu naprázdno
dávám aby už začínalo být vidět, jak žhne (500-600 st?) Při téhle
teplotě nesmí nějak moc oxidovat. Když se po řezání na drátu objeví
kapka a začne buď jen doutnat a v okolí přižhavovat drát, nebo chytí
plamenem, drát v tom místě svítí docela dost. Kanthal má odolnost snad
do 1200 st, to jiné odporové materiály (manganin, konstantan) nemají.
Nadá se pájet, musí se dávat do svorek.

Pro tohle jemné řezání bych se nebál použít tenký drát
http://www.gme.cz/odporovy-drat-elchemco-odp-kan01-1m-p653-005
Chce to počítat s dilatací a jeden konec zavěsit pružně. Ale tak, aby to
nepružilo do strany - asi na nějaký kus ocelového pásku. U stavební
řezačky mám drát 0,65 zavěšený na DIN liště a když jsem potřeboval
seřezávat desky na tloušťku, napnul jsem nerezový svářecí drát o průměru
asi 1,5 mm a napájel jsem ho ze svářečky.
http://vaelektronik.cz/dum/original/rezani1.html
Pro napájení se dá použít i trafo, ale jen pokud v zásobách najdete
nějaké s tím správným napětím. Řezačku s trafem si pro velký úspěch
odvezli zedníci :-) tak jsem si udělal další už s počítačovým zdrojem.
Doma v dílně se mi válí na stole laboratorní zdroj, tam bych napájení
neřešil.