Nabijeni Li-ION (po stopadesate)

Glajc Pavel pavel.glajc na del.cz
Středa Březen 11 11:41:14 CET 2015

Trafopájku používám denně v práci i doma. Už skoro půl století.  NIKDY mi nic neodešlo díky cvakání páječkou.
Pokud ovšem pájíte na vypnutém zařízení.
Ale znáte to, při bastlení občas letujete pod napětím. A pak se mi stávalo, že citlivé součástky jako FETy či MOSové obvody odcházejí.
Obzváště citlivé byly KF907, tam stačil jeden lusk pod napětím a šel....
Ale je na to jednoduchá pomoc, důsledně vypínat.
PG