DCF 77 mystifikator

Sobota Březen 7 19:49:44 CET 2015

Jej, zase jednou se dobře bavím. Přijímače DCF jsou přímozesilující a
jako selektivní filtr je tam je jeden krystal. Šířka pásma je minimálně
10 Hz, většinou tak 15 až 20. Selektivita u jednoho rezonátoru žádná
sláva. Přijímače mají kompenzaci kapacity krystalu, ale je to napevno a
tedy jen přibližně. Takže mimo rezonanci to má útlum možná tak 40 dB -
jak se sejdou tolerance. Další selektivitu přidá feritka, ale ta má
šířku cca 1 KHz.
Modulátor DCF mám taky, jenže místo složitého vymýšlení programu to má
pár součástek a funguje to :-)
Ta feritka moc daleko nedovysílá. Dělal jsem si středovlnný vysílač, na
feritce je nakmitaných 80V a už se trochu rozlaďuje vlivem přesycení.
http://vaelektronik.cz/bastl/vys_am.html  Ve vzdálenosti 10m už signál
lovím v šumu. Pokud chcete něčím vysílat, tak hodně velikou smyčkou. Ani
pak velký dosah nečekejte.

Anděl