Kabely v tunelu Blanka - o co jde?

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Sobota Březen 7 13:22:49 CET 2015

Zdravím,
  další případ optického kabelu, kde má smysl měřit izolační odpor, ale
v tomto případě se dokonce vyžaduje, aby byl velmi nízký, je tzv. KZL -
Kombinované Zemnicí Lano, což je lano, které se tahne mezi špičkami VN
stožárů. Kdysi bývalo skutečně čistě kovové, dnes je to spletenec kovových
lanek, do nichž je zapleten optický kabel. Toto KZL bývá často cílem sběračů
kovů, kteří neváhají riskovat život při lezení na VN stožáry a odřezávání
segmentů KZL. Dříve u obyčejného ZL to procházelo dobře, ale nyní má KZL
poměrně dobrý dohled - jakmile způsobí zloději přerušení optického vlákna,
vyběhnou na obou koncích příslušné přenosové trasy alarmy a obsluha už má
nacvičené rychlé změření místa přerušení (s přesností na stožár) a volání
na nejbližší policejní okrsek. Přesto se stává, že když tam dojedou, najdou
jen stopy po terénním vozidle v poli...

Zdraví Pavel