napajec a EMC

Čtvrtek Březen 5 17:50:30 CET 2015

Dobrý den,
dal jsem si změřit EMC u zařízení, které je napájené z napaječe. Kolega
vybral zrovna tenhle
http://www.tme.eu/cz/details/ac_dc-lv12_1/napajeci-adaptery-do-zasuvky/lvsun/ls-pw12-12v1av/#
Problémy byly už s vyzařováním, přelezlo to v okolí 39 MHz a pak 200
MHz. Pomohlo feritové jádro těsně u napaječe. Možná tam byly pro napaječ
netypické přísné podmínky, zásuvka s napaječem ležela na vodivé zemi a
drát od něj šel nahoru na stůl. Veškerý bordel byl na vertikální
polarizaci. Ale i tak - když už to má CE, čekal bych že se to bude
chovat slušně.
Další problém byl při testu rázovou vlnou 1,2/20us. Při 1 KV 270 st.
(kde se to se síťovým napětím posčítá) napaječ chcípnul.
Otázka - jaký by jste mi doporučili napaječ 12V 1A aby s ním při testech
EMC nebyly problémy? Myslím že klasické trafo by prošlo bezproblémově,
jen napaječ s trafem bude velký, těžký a bude mít velkou spotřebu
naprázdno. Raději bych to nechal doměřit s něčím, co se k tomu zařízení
pak bude reálně dávat. Takže důležitá je i dostupnost.

Anděl